Nowoczesne metody kontroli pracownik贸w

badanie mystery shoppingWraz z rozwojem r贸偶nych dziedzin takich, jak marketing czy informatyka pojawiaj膮 si臋 coraz to nowe metody kontroli pracownik贸w zajmuj膮cych si臋 na przyk艂ad obs艂ug膮 klienta. Do takich zada艅 nale偶y tak偶e dzia艂alno艣膰 tajemniczego klienta, kt贸ry udaje zainteresowanie okre艣lonym produktem czy us艂ug膮.

Taki mystery shopping jest bardzo popularny szczeg贸lnie w takich bran偶ach, jak lokale gastronomiczne czy sprzeda偶 ubra艅 i obuwia.

Nie da si臋 ukry膰, 偶e jest to naprawd臋 skuteczna metoda pozwalaj膮ca na sprawdzenie, czy pracownik pracuje z pe艂nym zaanga偶owaniem.

Badania mystery pozwalaj膮 na wyznaczenie nowych cel贸w i strategii marketingowych firm, wi臋c s膮 niezwykle ch臋tnie wybierane przez pracodawc贸w.

Dlaczego warto zatrudni膰 tajemniczego klienta?

Z roku na rok coraz wi臋kszym uznaniem w艣r贸d os贸b nie tylko z dzia艂u marketingu, ale tak偶e i w艣r贸d pracodawc贸w czy os贸b odpowiedzialnych za zasoby ludzkie w firmach, cieszy si臋 tak zwany mystery shopping. Jest to metoda, kt贸ra pozwala na sprawdzenie, czy potencjalny klient by艂by obs艂u偶ony przez zatrudnion膮 za艂og臋 na najwy偶szym mo偶liwym poziomie. Badania mystery pozwalaj膮 skorygowa膰 niekt贸re zachowania za艂ogi lub te偶 przeprowadzi膰 zmiany personalne.

Tak zwany tajny klient ma za zadanie udawa膰 zainteresowanie zakupem okre艣lonego towaru czy us艂ugi.

Najcz臋艣ciej p贸藕niej raportuje on swoj膮 prac臋 w jaki艣 spos贸b i na tej podstawie wydawane s膮 opinie co do pracy zatrudnionej za艂ogi.

Jest to na pewno skuteczna metoda pozwalaj膮ca na sprawdzenie efektywno艣ci i zaanga偶owania w艣r贸d pracownik贸w.

Wikipedia - kr贸tko o badaniach marketingowych

badanie mystery shopping
Badania marketingowe ? usystematyzowany proces zbierania obiektywnych informacji i ich przetwarzania podejmowany celem zmniejszenia ryzyka podejmowanych decyzji marketingowych. Poj臋cie bada艅 marketingowych jest szersze ni偶 poj臋cie badania rynku, a to ostatnie jest og贸lniejsze od poj臋cia analiza rynku. U偶yteczno艣膰 bada艅 marketingowych Umo偶liwiaj膮 one zmniejszenie ryzyka podj臋cia b艂臋dnych decyzji, a tak偶e zdobycia informacji uzupe艂niaj膮cych o szansach na sukces oraz umo偶liwiaj膮 uzyskanie informacji pozwalaj膮cych zidentyfikowa膰 potrzeby i oczekiwania konsumenta, tak by oferta firmy mog艂a te potrzeby i 偶yczenia zaspokoi膰.殴r贸d艂o: https://pl.wikipedia.org/wiki/Badania_marketingowe
.

Widok do druku:

badanie mystery shopping