Kilka ważnych informacji na temat silników

nie usunąć z wnętrza samochodu wszelkie zabrudzenia i zadbać o to, że we wnętrzu samochodu nie będzie znajdował się żaden proch. W ramach alternatywy można także zamiatać samochód. Wprawdzie zamiatanie nie daje takiego efektu jak

Dodane: 22-01-2017 06:20
Kilka ważnych informacji na temat silników

Mycie wnętrza samochodu

Dokładne czyszczenie samochodu wykonywane jest na kilku etapach. Najpierw samochód musi zostać dokładnie odkurzony. Dzięki użyciu odkurzacza będzie można dokładnie usunąć z wnętrza samochodu wszelkie zabrudzenia i zadbać o to, że we wnętrzu samochodu nie będzie znajdował się żaden proch. W ramach alternatywy można także zamiatać samochód. Wprawdzie zamiatanie nie daje takiego efektu jak odkurzanie, ale bardzo dobrze sprawdza się w przypadku płaskich powierzchni znajdujących się w samochodzie. Czyszczenie samochodu wymaga także użycia specjalistycznych środków czyszczących i myjących. Dzięki takim środkom będzie można usunąć z wnętrza samochodu wszelkie zabrudzenia i sprawić, że samochód nabierze nowego blasku.


W oponie diagonalnej

Podział ze względu na budowę wewnętrzną
Opona diagonalna

W oponie diagonalnej cała osnowa opony składa się kilku warstw tkanin ułożonych na przemian w dwóch kierunkach, pod różnym kątem, lecz zawsze mniejszym niż 90°. Liczba warstw zależy od wielkości i obciążenia na jakie projektowano oponę. Konstrukcja ta pozwala na rezygnację z zastosowania opasania, lecz go nie wyklucza. Opona diagonalna z opasaniem nazywana jest oponą opasaną.
Zalety (w stosunku do opon radialnych):

wyższy komfort jazdy, zwłaszcza na drogach o złej nawierzchni
duża odporność ścianki bocznej na uszkodzenia mechaniczne

Wady (w stosunku do opon radialnych):

mniejsza precyzja prowadzenia
znacznie gorsze zachowanie się opony w czasie jazdy po łuku
zwiększone zużycie paliwa


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna


rozrusznik silnika elektryczny


ok. 4000 p.n.e. ? koło
1740 ? najstarszy znany rysunek parowego działa samobieżnego
1769 ? artyleryjski ciągnik parowy Nicolasa Cugnota
1801 ? parowy trójkołowiec Richarda Trevithicka
1811 ? angielski wynalazca John Blenkinsop wraz Matthew Murrayem opatentował konstrukcję parowozu z kołem zębatym poruszającym się po zębatej szynie biegnącej z boku torów.
1825 ? dyliżans parowy (omnibus) Gurneya w Anglii
1827 ? amerykański pojazd parowy Oshkosh Shomera i Farranda
1834 ? dyliżans parowy Dietza we Francji
1865 ? angielska ustawa Ustawa o czerwonej fladze praktycznie zakazuje używania drogowych pojazdów parowych
1875 ? pierwszy pojazd z silnikiem spalinowym ? Siegfried Marcus, Wiedeń
1888
samochód ze skrzynią biegów ? Carl Benz
Opona pneumatyczna ? John Boyd Dunlop
1894 ? we Francji odbył się pierwszy wyścig samochodowy z serii Grand Prix na 126 km trasie Paryż ? Rouen
1897 ? Stanisław Grodzki uzyskuje pierwsze prawo jazdy wydane w Warszawie na prowadzenie samochodu Peugeot P-9
1904 ? w Warszawie powstają omnibusy z silnikiem
1913 ? taśma produkcyjna ? Henry Ford
1919 ? rozrusznik silnika elektryczny
1925 ? hamulec hydrauliczny
1932 ? automatyczna skrzynia biegów ? F. Kreis, Niemcy
1947 ? opona bezdętkowa
1954 ? silnik Wankla


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Historia_motoryzacji



© 2019 http://gazeta.bialowieza.pl/