Budowa spycharki gąsienicowej Główne podzespoły spycharki gąsienicowej to: podwozie gąsienicowe, rama główna, nadwozie, układ napędowy, hydraulika układu napędowego, osprzęt roboczy, hydraulika układu roboczego. Podwozie gąsienicowe Podwozie składa się z dwóch ram trakcyjnych o konstrukcji skrzynkowej, które wyposażone są w rolki jezdne, rolki podtrzymujące, koła napinające, koła łańcuchowe, łańcuchy gąsienicowe z płytami gąsienicowymi.
Roll Over Protection Structure).Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka
Podział spycharek Podział spycharek ze względu na zastosowany ciągnik gąsienicowe kołowe z ramą sztywną przegubową Rodzaje spycharek ze względu na lemiesz czołowe (lemiesz ustawiony prostopadle do kierunku ruchu) bocznie przechylne (lemiesz nastawialny w płaszczyźnie prostopadłej do kierunku jazdy) segmentowe (na końcach lemiesza montowane dodatkowe ściany boczne) czołowe skośne (lemiesz nastawialny w płaszczyźnie poziomej) specjalne (z koszem zasypowym, karczowniki, z dodatkowymi układami regulacji, ze ślimakiem wzdłużnym, układem wibracyjnym lub impulsowym) skośne (lemiesz ustawiony bokiem do kierunku jazdy, umożliwia boczne przemieszczanie urobku) uniwersalne (możliwość ustawienie lemiesza w pozycjach skośnej, czołowej i przechylonej) Podział spycharek ze względu na sposób sterowania lemieszem hydrauliczne mechaniczne Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka.